Ett nytt hundprogram

på fyran plus. Hundcoachen. En svensk variant på Cesar Milan....På måndagar kl 21:00. Kunde inte låta bli att jämföra med Cesar Milan, som jag tycker gör bra program. Den svenska hundcoachen var definitivt mer fysisk än C M. Men å andra sidan, På vissa av hundarna man sett på CM:s program, har man sett stackel, och det tycker jag är fullständigt oacceptabelt att använda sig av. Hujeda mig! Och Fredrik här, fick ordning på problemen hundarna hade, sen om ägarna klarar av det eller inte, beror nog lite på hur mycket man har tagit till sig och hur självsäker man är. Och om man tror man klarar av det eller inte. Har man en problemhund, och känner väl till hur den beter sig, kan det vara svårt att bara koppla bort detta och "glömma". Man måste tro på sin egen förmåga att kontrollera hunden, för går man och tänker att det ska gå åt skogen, så gör det med all säkerhet det, för det är nästan så hunden känner hur du tänker.

Hunden läser ditt kroppsspråk som ingenting. Och alla små signaler tolkas noga. Det är du som ska vara hundens trygga ledare. Då behöver inte den ta på sig uppgiften.

Börjar gruva mig lite för tandläkarbesöket. Men det kommer säkert gå bra. Efter det ska jag ta en långpromenad med hundarna innan jag börjar utbildningen på jobbet. Rehab i fokus hette utbildningen. Tyckte jag lät spännande. Vill gärna fördjupa mig i hur man kan ha ett rehabiliterande förhållningssätt till de äldre. Mer info kommer om det på eftermiddagen.

Jag har en fråga till er som läser min blogg....

"Vad har ni för synpunkter och erfarenheter om äldreomsorgen?"

Det man läser i tidningarna, är ju bara ALLA negativa saker och brister som finns. Det är sällan man läser en artikel om äldrevården som innehåller positiva ordalag. Varför kan man aldrig lyfta fram allt som faktiskt är bra??


Visst är han vacker den gamle hunden=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0