Här igen!

Middagen är avklarad. Det vart riktigt gott med köttfärslimpan. Och barnen satt för en gångs skull stilla vid matbordet. Maken berättade om fackutbildningen han varit på i dagarna två. Gud vad jag saknat honom. Känns så konstigt när han inte är hemma. Att man måste ringa när man ska prata med honom....
Hemskt.
Men nu är han hemma igen och allt är bra. Tänkte föreslå honom att vi kryper till kojs tidigt ikväll=)

Gardinerna jag pratade om att byta, är bytta i alla fall. Hann precis med det innan jag skulle börja med maten och hoppa in i duschen. Skönt, för då behöver man inte tänka så mycket på julpyntandet innan egyptenresan. Då är allt klart till man kommer hem 8 dagar innan julen.

Däremot tvättberget jag skulle sortera och vika ligger kvar nere i tvättstugan. Tyvärr. Det får bli en annan dag. Har gjort så mycket idag, så orken räcker nog bara till att lägga barnen och gosa lite.

Hittade en rolig lista på "vimmelmammans blogg" som jag lånade.
Här kommer den...


image272



Tre saker som alltid finns i min kyl:

Mjölk, smör ost av något slag
.
Frys: Lax, kyckling, frysta bär
.
Skafferi: Pasta, honung, russin

Handväska: Mobiltelefon, plånbok, nycklar

Sminkväska: Mascara, ögonbrynspenna, rouge

Badrumshylla: Deodorant, parfym, ansiktscreme

Skohylla: stövlar, gympadojjor och pumps

Förråd: Julpynt, pysselgrejjor, leksaker

Hjärna: Familjen, jobbet, pengar

Jackficka: Bajspåsar, levergodis, papper

Kryddskåp: Peppar, vitlökssalt, kanel

Balkong: Ingenting just nu, möblerna undanställda för vintern

Barskåp: Ingenting, har inget barskåp ens.

Köksbänk: Diskmedel, en mixer, brödrost

Nämn något som gjorde dig glad igår: Var till tandhygienisten och hade bara ett hål (på sju år)

Vad gjorde du kl 08 imorse? städade.

Vad gjorde du för 15 min sedan? tittade på ett roligt klipp på "kossan"

Det sista du sa högt? "Sluta skrik!"

Det senaste någon sa till dig: "Mamma nu kan du få en kram om du vill"

Vad ha du druckit idag? vatten och Kaffe

Vad var det senaste du åt? Köttfärslimpa med kokt potatis och bearnaise.

Vad var det senaste du köpte? En eltandborste från braun.

Vad är det för färg på din ytterdörr? Mörkröd.

Vad är det för väder hos dig nu? Mörkt och halvkallt.

Godaste glassmaken? ägglikör från sia glass.

Tror du på kärlek vid första ögonkastet? Nej inte kärlek, men stark attraktion som kan utvecklas...

Sover du tungt? Beror på vilken del av natten det är, men för det mesta inte.

Drömmer du mardrömmar? Drömmer rätt ofta mardrömmar ja.

Trivs du med ditt jobb? Älskar mitt jobb väldigt mycket. Det är givande.

Favoritklädsel? Jeans, tunika,

Favoritlåt just nu? Mary MacDonald: This is the life

Vad ser du om du tittar till höger? Fönstret ut på balkongen.

Vad gör dig glad just nu? Egyptenresan om  4 veckor!

Vad ska du göra härnäst? Lägga barnen och ta rätt på en maskin med tvätt.

Höger el vänsterhänt? Högerhänt

Humör just nu? Bra

Favoritgodis? Mörk choklad. Helst Lindts Raspberry.

Kläder just nu? Svart klänning med grått mönster, stickade grå strumpbyxor, grå benvärmare och tofflor (kalla golv)

Sommarplaner? Fixa i trädgåren i stugan.

Hur många kuddar sover du med? En dunkudde som inte är så hög. Jag sover på mage.

Spelar du ngt instrument? Japp Piano

Morgon eller nattmänniska? Morgonmänniska definitivt. Kliver upp klockan halv fem

Vad är viktigast för dig? Min familj. Min empatiska förmåga, mitt jobb, mina vänner

Är du kittlig? Alldeles för mycket=)

Snarkar du? Aldrig vad jag hört (haha) däremot gnisslar jag tänderna...

Stjärntecken? Kräfta

Äckligaste insekten? Kackerlacka helt klart.

Stökigt el välstädat? Välstädat försöker jag ha det. men det är lite svårt med två små vildingar.

Längtar du mest efter just nu?
Att få gå och lägga barnen så jag själv kan lägga mig.


Sådär ja. =) Det var riktigt roligt att fylla i denna lista.

Hörni, jag skulle gärna vilja veta ärligt vad ni som läser i min blogg tycker om bloggen. Om det bara är svammel eller om det är givande på något sätt. Sen kanske ni har tips på hur man får fler läsare=)
Tacksam för synpunkter!

Simma lugnt!
Nu ska jag lägga barnen.
Tjingeling


Kommentarer
Hundmodebloggen/Emma

Vilken rolig lista!

Och visst var dvärgpinschern (ja, du var lite snabb där, haha) söt! Jag hade lätt kunnat stoppa honom i fickan ;)

Snön kommer snart tillbaka ska du se!

2008-11-06 @ 04:26:54
URL: http://poshpoodle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0