Höll på att skratta ihjäl mig!

När jag och barnen gick hem från dagis idag, pratade jag och Leja (som är 4½ år om barn.

Jag frågade "Leja, vill du ha barn när du blir stor?"

Leja- " Nä mamma, jag vill bara ha en pytteliten bäbis."

Jag-" Men bäbisar är också barn.."

Leja "Ja men jag vill bara ha en liten bäbis"

jag- "Ok. Vill du ha en flicka eller en pojke?"

Leja-" Jag vill bara ha en pojkbäbis!"

Jag- "Men om det blir en flickbäbis då?"

Leja- "Då lämnar jag tillbaka den och byter mot en pojkbäbis!"

Mitt i konversationen möter vi dottern till en arbetskamrat som är ute och går med hunden.

Leja ropar till henne och frågar:- "Vill du ha en pojkbäbis?"

Flickan stannar och frågar Leja vad hon sade. Då blir Leja jätteblyg och säger:-" Jag vill inte bo hos henne". Verkar som det blir lite osammanhängande ibland. Men roligt var det i alla fall. Jag blir så fascinerad av Lejas alla bestämda åsikter.

Jag frågade henne varför hon bara ville ha en pojkbäbis, och då svarade hon:-" För att det bara är så!"
Svar på tal och ingen vidare diskussion om saken. Barn är underbara varelser eller hur??!!
Fast det klart, de kan ju vara sjögröna ibland med, men vem kan inte det haha=) Man var med all säkerhet inte alls någe bättre själv när man var liten. Märker att Leja är en naturbegåvning vad gäller att manipulera, och då speciellt sin far. Hon måste ha det i generna ;-) Sådan mor sådan dotter.

Nu ska jag sätta mig i soffan och mysa med barnen innan de ska sova.
See ya!


Kommentarer
Anonym

Fin blogg, kolla gärna min!

2008-11-06 @ 22:09:42
URL: http://edinliinn.blogg.se/
Allt Utom Räkor Rebecca

Barn är definitivt underbara varelser.

2008-11-06 @ 22:37:53
URL: http://rebcca.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0