Nybakt äppelpaj och hemlagad vaniljsås

Martha Stewart släng dig i väggen haha.
Känner mig inte alls huslig idag, har bara en grym huvudvärk, vilket inte är ovanligt, och ändå ställer jag mig och slänger ihop en äppelpaj. Så upptäcker jag att jag inte hade någon vaniljsås hemma, så då blev jag ju tvungen att åstadkomma en sådan med.

Men det gick riktigt bra, och det smakar mums! Barnen sitter och ber om mer=)

Igår såg jag på dokument inifrån, om barnuppfostran.
Det handlade om hur Sverige, och andra länder för den delen gått från aga och hårda uppfostringsmetoder till den  så kallade "fria uppfostran". Riktigt intressant var det. Och jag är ju lite skeptisk mot den fria fostran. Jag tror att barnen behöver gränser och regler. Det finns ju inga vuxna människor heller som inte vet att det faktiskt finns lagar o regler att följa. Att man inte beter sig hur som helst. Och man kan inte ge ett barn en vuxens ansvar heller. För det är det man gör om man låter barnen bestämma allt. Då ger man över ansvaret till barnen. Och det är de inte mogna för.

Vad tror ni på och vad tycker ni?


Kommentarer
Kristina

Jag håller helt med dig om att barn behöver regler och gränser. De vet inte vad som är bäst för dem när de är så små. Jaget är alldeles för starkt för att de ska kunna förstå det. Många tycker att jag ibland är för sträng, men jag ser det hellre som välmening!

2008-11-10 @ 18:55:57
URL: http://kikinas.blogg.se/
Hundmodebloggen/Emma

Haha, om du slår till på den fräcka tröjan måste du lägga upp bildbevis! :P

Gud vad husligt att både baka och göra egen sås. Jag kokar ju knappt ägg ...



När det gäller barn (har inga egna, inte än iaf) så ska man självklart inte bära hand på dem, jag blir rasande och griper in om jag någonsin ser någon göra det. Men jag håller med dig om att det behövs regler och tydliga gränser. Det sägs ju att barn mår bra av det, och det tror jag. För mkt ansvar och frihet innan de är gamla nog att hantera det kan sluta illa. Man måste vara förälder och inte kompis!

2008-11-11 @ 15:37:47
URL: http://poshpoodle.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0