Obama vann!!!

Imorse var jag vaken redan kockan 5:15. Så skönt att vakna i vettig tid trots att man är ledig.
Slog på TV:n på femman, och hann se slutet på Filip och Fredriks valvaka. Hörde på hela talet som Obama höll. Det var riktigt bra tycker jag. "Yes we can" verkade vara ett av favorituttrycken, för den frasen upprepade han ett antal gånger...

Men det var bra att en demokrat vann. Får se om Obama lyckas göra några förändringar till det bättre för USA. Känns som att det behövs någon som går på en helt annan linje än Bushs "kriga kriga kriga".
Nog om det.

Nu har nyss Jenny och Lena åkt härifrån, de lånade vovvarna en stund för att ta en långpromenad. Och när de kom tillbaka bjöd jag på kaffe, och Lena hade tagit med sig nybakta bullar. Supergott.


Hela huset har blivit städat idag, och jag har kört två maskiner med tvätt och diskmaskinen, bytt klädsel på soffan och dammat. Värsta flitig. Dessutom lyckades jag få barnen att plocka ihop alla leksaker som låg spridda över större delen av huset. Så nu är det riktigt undanplockat. Synd bara att det blev grusigt igen när hundarna kom tillbaka från promenaden haha. Men så är det att ha barn och hundar. Ständig städning och tvättning behövs...
Leja ser på grannungarna på Cartoon network och Liam sover på soffan.
Skulle ha satt mig ner och tagit det lugnt en stund jag med....men jag filurar på om jag ska byta gardiner...eller sortera och vika tvätt..får se vad jag orkar med. Snart är det ialla fall dags att förbereda maten. Tacokryddad köttfärslimpa tänkte jag slänga iordning idag. Låter som en höjdare eller hur?!!!

Nu sätter jag igång så Tjing så länge!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0