Tom i huvudet

Kan inte komma på något vettigt att skriva...vet inte vad det är med mig. Andra natten jag sovit dåligt. Liam väcker mig hela tiden. Förmodligen för att han är förkyld, som han inte finner någon ro att sova ordentligt.
Det är inte lätt att vara liten. Fast å andra sidan blir det inte lättare när man blir äldre heller. Snarare tvärtom. När man är liten är man oskuldsfull, och lyckligt ovetande om alla hemskheter ute i världen. Det får man lära sig om ju äldre man blir. Krig, sjukdomar, våld, you name it....

Tittar man på nyheter, så är det ju nästan enbart elände av olika slag. Varför är det mest sånt som är "nyhetsstoft". Vill inte folk höra om positiva, härliga saker?? Såna nyheter kanske inte alls säljer..
Men personligen blir jag så trött på allt elände man blir matad med. Orkar inte ta in sånt. Då kommer man bara att gå och må dåligt.

Ta bara det här med ekonomikrisen. Folk kan plocka ut pengar från banken för att ha hemma i ett kassaskåp, och ju fler som följer det exemplet, desto sämre går det för banken. Tycker man ska ta allt med ro jag. Nu är ju jag ingen ekonom av något slag, faktum är att jag hatade matte i skolan, men det är när giriga mäniskor, rädda att förlora pengar det går åt skogen. De välborna är så himla giriga och gapar efter mer hela tiden, och det är så ofantliga pengar, som man förmodligen inte kan göra av med på några livstider. Och ändå, de som har så mycket, ska bara ha mer, och mer och mer...
Orimligt!!!!
Jag jobbar som undersköterska, och har gjort i tio år snart. Och inte blir man rik på det inte. Inte pengamässigt i alla fall. Men det är ändå hur givande arbete som helst ur rent mänskligt perspektiv.

Nä, ju mer pengar man har, desto större bekymmer! Och desto mer att förlora.

Hoppsan. Där kom det en hel radda med ord ändå, trots att jag kände mig tom i huvudet. Så det kan gå!
Nu ska jag koka kaffe till svärmor som kommer snart. Hon ska sitta barnvakt en stund åt mina sjuklingar.



En vacker höstbild.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0