Ballongmage!

Känner mig nästan som gravid i sjunde månaden eller nåt...Och ont gör det! Men det är bara magkatarren som gör sig påmind. Inget annat.

Har jobbat hela helgen, och ska även jobba imorron. Fast bara till kl 12 då.
Det har vart lite av en snurrig helg på jobbet. En av vårdtagarna åkte på UVI (urinvägsinfektion) och blev hur förvirrad som helst. Stackars! Det var lite av en prövning, för på helgerna är det mycket ensamarbete, och att då ha en patient som är superförvirrad och säger att denne ska hoppa ut genom fönstret, eller åka hem, eller bara knata omkring fast benen är som gelé, är definitivt ingen höjdare. Tålamod krävs...och planering för att hinna med allt som måste göras samtidigt som det ska lugnas och avledas. Tur är att allt gått bra, och nu är medicin insatt så förhoppningsvis mår pensionären bättre på en par dagar=) Fast det verkade som Sjuksköterskan var bra sugen att "avvakta" till imorgon måndag....men står man på sig och påtalar patientens bästa, så kan det gå vägen....som det gjorde idag=)

Nu är jag ganska utmattad faktiskt, både fysiskt och psykiskt. Tror jag ska gå och lägga mig i sängen och sticka (säger "tant Anne" hahaha)
Jo det är ju faktiskt så att jag drabbats av stickmani. Jag gör det ibland!

Här kommer lite bilder från förra helgen i stugan....



Båtfärd:-) Lite vackra vyer



Liam och far åker båt, Liam håller på att somna (vilket han nästan alltid gör när han åker båten)



Leja och jag=) Med full båtmundering



Soligt och fint..Leja njuter!



Passagen mellan Armsjön och Bösjön



Moln avspeglade i vattenytan...



Kanalen mellan sjöarna

Nu är det stickdags=)


Kommentarer
Jenny

Tjenare bruden!



Otroligt vackra bilder...

du är så duktig!



Kram på dej

/ Hönan

2008-09-15 @ 18:45:01


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0