Hänförd!

Har precis kommit tillbaka från jobbet, från föreläsningen jag skulle på idag.
Per Johansson måste verkligen vara skapt att abeta med det han gör. Snacka om rätt man på rätt plats!
Och vilken föreläsning sen. Tror aldrig jag har varit på en bättre. Tiden bara flög iväg.
Sen var det ju lite roligt, för jag är uppväxt i Hudiksvall, så jag vet vilka några av personerna från ensemblen är. Och dessutom är ju min egna kusin med.
Det är roligt när man har något att knyta an till, man vet hur dt kan funka i en småstad.
Efter föreläsningen fick vi fylla i en enkät, där de bl. a ville veta om man kunde ha någon nytta av föreläsningen och budskapet i föreläsningen i sitt arbete.
Men grejen är det, att den här föreläsningen borde nästan ALLA se,eller i alla fall alla som kan och vill ta in budskapet. Så bra var den. Värmen och engagemanget han utstrålade när han pratade om skådespelarna. Man märkte att det här är en människa som är  inspirerad och passionerad. Jag tyckte den var djupt filosofisk, det handlar om hur man ser på andra människor, huruvida de är normalstörda eller utvecklingsstörda. Alla har sin plats!

Nu är det dags att återgå till jobbet, lunchen är över! Var bara tvungen att pränta ner lite rader så här med föreläsningen färsk i minnet=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0