Snart börjar

en ny arbetsvecka. Det är söndag kväll och jag är jättetrött...efter en ledig helg, hur logiskt är det egentligen.
Borde ju känna mig pigg och utvilad ju. Imorgon är det då ingen sovmorgon inte, bara att kliva upp klockan fem och se glad och pigg ut hehe.
Familjen har varit i stugan i helgen, och igår kom Jenny och Max på besök. Är så mysigt att se Jennys mage växa. Det är verkligen inte långt kvar till lillbäsen ska komma till världen. Så spännande!!
Max och K drack öl och surrade på i godan ro, och grillade flintastek. Men jag måste säga att det tog väldans lång tid innan maten blev klar. Magen tokkurrade på mig...Fast K lovade ju att maten skulle vara klar till senast 20:00 och det var den ju, med typ 10 minuter till godo hahaha...Grillningen började vid 18:-tiden...

Ja ja, man fick ju mat i magen i alla fall, och förskräckligt gott var det!!
Kvällen avslutades med grillade marsmallows=) Och en pratstund i soffan. Max var så trött så han somnade på densamma....Så kan det gå när man är trött och dricker öl;-D

Nu står Liam på huvudet i fåtöljen. Var alldeles nyss ner och lade honom i sängen med en flaska välling....Men han är som en bumerang på kvällarna, han kommer alltid tillbaka. Tjurunge.
Leja fick också gå och lägga sig tidigt idag. Hon gjorde ofog! Hon bet lillebror i fingret. Så hårt att  han hade kraftiga märken...Ett under att det inte gick hål. Och då blev straffet att gå och lägga sig utan TV....Här är man sträng minsann ibland.
Nere i stugan i helgen har vi gjort en del nytta. Jag tog och röjde upp "baksidan" av tomten, där det växte bra mycket rallarroser och små-träd. Måste ju hålla efter där nu, så det nästa år går att bygga den där pallkragen vi planerat, så vi kan odla lite smått och gott...
K har krattat frigolit, från husvagnschassit vi fick efter hans far. Chassit ska så småningom användas som båtvagn.
Vad har vi gjort mer då..? Jo just ja, jag har planterat min efterlängtade Rhododendron "cunninghams White"...*håller tummarna för att den ska ta sig ordentligt*
Dessutom tog vi och bar ner uteköket som stod bakom redskapsboden/utedasset. Nu står det på kortsidan av stugan. Och i framtiden kommer det att bli en liten bit tak över, och så har jag planer på spaljéer på sidorna där man kan ha klätterväxter...
På uteköket ska dessutom monteras ett gasolkök, så man när det är vackert väder på sommaren kan stå och laga maten ute:-)
Det låter väl himla mysigt?!!!
Har tänkt gjuta egna betongplattor som ska läggas vid uteköket, och så ska ju såklart bord och stolar på plats.
Eldningstunnan som stått vid stugan kommer att få en mer avskild plats, där man slipper se den, för den är verkligen ingen vacker syn. Fast det klart när det är kallt på hösten är det ju skönt med lite värme:-s

Hösten ja, vad tråkigt det är att den kom så fort! Hann ju knappt med sommaren, och nu med alla mina trädgårdsvisioner vill jag ju bara sätta igång...Och så tågar hösten in...Verkligen trist, men lite kan man ju fortfarande göra, som att tex plantera de lökväxter jag fick hem från Odla.nu i fredags...rensa kan man ju också fortfarande göra, och rensningen blir man väl aldrig klar med...:-S. Så det klart, jag har massor att göra...fast det är ju det att man längtar efter att se vackert resultat, och det blir ju jobbigt att vänta ända till nästa år...Men jag har inget val..*vänta vänta*

Nu ska K och jag se film. Vet inte vad, men nånting bra hoppas jag!


Här är en bild tagen i sommar på high chaparral. Min dotter. Bilden är något redigerad i psp och så har jag föråldrat den. Lite coolt. Som en bild skulle sett ut på 1860-talet=)


Kommentarer
Jenny

Det var väldigt trevligt vi hade....

.. ni har det så mysigt i stugan.

Ni är så välkommna hem till oss någon gång...

det vet du!



Bilturen hem har aldrig varit så lång och trappen upp till lägenheten va ett rent helvete.....hehe



Får se om jag kommer ut någon dag i veckan.



Max hälsar!

Du får hälsa barnen och Mr K

2008-09-07 @ 20:53:56


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0