Vår i trädgården!

Eller, ja nästan kanske. Skulle ta och gräva i rabatten för att kunna ta bort allt ogräs som spritt sig. Hmm...det var som att köra spaden rakt i en sten, bara det att det var ingen sten utan tjäle så klart.! Attans! Aja, det vart till att kratta ordentligt istället. Och barnen hjälpte gladeligen till. Krokusen har börjat blomma äntligen i alla fall...och riddarsporren har börjat växa såg jag. Härligt värre.
Och inne i hobbyrummet frodas alla småplantor, och jag pysslar om dem ordentlgt. Skolade igår om både akleja och jättevallmo "royal wedding". Men då insåg jag att jag hade lite problem. Jag måste köpa hem mer jord och fler krukor. Annars blir det svårt att skola om resten av sådderna. Är ju några sorter.

Anisisop
Akleja "william Guinness"
Akleja vit
Akleja Blå
Jättevallmo "Royal wedding- Vit med lila öga.
Jättevallmo Mix
Backtimjan
Aubrietia
Stockros Mix
Klematis- "korean beauty"
Aplklematis
Klematis integrifolia
Ännu en klematissort som jag inte kommer ihåg namnet på
Röd tagetes
Sommardahlia
Alunrot "emperors new clothes"
Rysk martorn "Blue hobbit"
Lavendel "Ellegance ice"
Rosenvial

Ja det var ju några sorter hihi....de flesta har redan grott, men jag hoppas på mer grodd av rosenvialen, för där har bara en grott....Sen är det två sorter som ska direktsås på växtplatsen: Pionvallmo, cremefärgade och nästan svarta, och Backnejlika "sooty".
Dessutom köpte jag ju två sorters fuschia och en mårbackapelargon, vilken ska till att blomma nu. Spännande.
Mycket trädgårdsarbete väntar i år, för jag har även beställt pluggplantor från Odla.nu. 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0