Jag hinner inte med mig!

Allting går så himla fort. Den här veckan är min första arbetsvecka efter semestern, och jag går riktigt hårt ut. Tog på mig att jobba extra imorron kväll, vilket betyder att det endast blev en ledig dag denna vecka. Och jag som är så himla trött. Tar tydligen ett tag att "varva upp" igen. Inte för att jag har latat mig allt för mycket på semestern, men det är ändå mindre måsten på något sätt (som tur är).
Idag hade jag tänkt hinna med tvättberget som växt och växt under semestern (blir så när man är mycket i stugan, man skitar ner sig så otroligt...)men jag inser att det var lite väl optimistiskt. Halva berget är kvar. Sen hade jag dessutom tänkt hinna rensa klart i rabatten för att plantera ut de sista av fröplantorna så de hinner växa på sig lite innan vintern kommer. Men där är jag nog också bara nätt och jämt halvvägs....
Det blir ju inte alltid som man tänker sig, det ska gudarna veta. Orken räcker inte alltid hela vägen, eller så dyker det upp andra saker som är roligare.
Idag gick vi till exempel bort till barnens farmor, så de fick bada i hennes pool. Det var mycket uppskattat. De badade tills de var alldeles blå om läpparna och hackade tänder.

Nu ligger de i sina sängar och sussar. Lite krångel var det från Lillemans sida (som vanligt) men eftersom han inte sovit middag idag gick det lättare än vanligt. De har fått lekt av sig ordentligt idag, trots att de varit lediga från dagis.
Som vanligt efter man fått barnen i säng, slår tröttheten till. Fast klockan är strax efter åtta bara.
Tror jag ska ta mig i kragen och gå ut i rabatten och rycka lite ogräs innan jag stupar i säng. Och så måste jag ju hänga den sista tvätten för idag, den borde vara klar nu.





Lite bilder från våran stockholmsweekend. Skansen och båtrundtur.

Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0