Jomtien 12/12-2009

 

Fortfarande kvar på White House Resort. Dagen har tillbringats på stranden merparten av dagen. Helene och jag gjorde manikyr. 100 Baht för mig och 500 baht för Helene med både manikyr och pedikyr plus målning av blommor på naglarna. (500 baht= 100 svenska..)

När det blev för blåsigt vid stranden och barnen inte kunde bada så bra för vågorna gick vi upp till poolen igen. Efter en middagslur (man blir trött av allt badande) gjorde vi oss iordning och gick ut och åt middag på ett ställe som heter Palm terrace. Supergod mat, jag rekommenderar starkt deras burgare. Mycket godare än hemma. Och framför allt mycket billigare!

Det blev lite shopping idag med. Badskor och nya solbrillor till Kenneth och mig. Jag köpte en sarong för 30 kr (150 baht) och ett par shorts för 26 kr.(130 baht)

Man har kommit in i prutandet ganska bra i alla fall. Man köper ingenting nu utan att pruta. Eller ja, väskan jag köpte idag brydde jag mig inte om att pruta på, för hon som stod och sålde var så sur haha. Jag betalade 200 baht för den (40 kr). Sen var vi in på Pharmacy och köpte nåt att smörja på myggbetten, och CounterPain till min armbåge. Helt super!

Det är sjukt billigt här!!!!

Imorgon, på Lucia ska vi åka ut till Koh Samet. Så det blir en hyfsat tidig avfärd härifrån. Eftersom vi inte haft internet här på White House så skriver jag inläggen och publicerar när jag får tillgång till internet nästa gång.

Nu blir det sängen!

Sawadee Kaa!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0