Sängen är såå himla skön!

Och nu har jag klivit upp. Älskling och barnen har käkat pizza. Själv ville jag ingen pizza ha. Bara Vanilj och jordgubbsglass och Ramlösa. (Ramlösan drack jag bara halva för älskling trodde det var vanligt vatten och hällde ut den när han dukade av bordet.)

När jag låg nere i sängen såg slötittade jag på ett program om hur bebisar blir till, utvecklingen steg för steg i magen. Och där fick man se när hjärtat började slå för första gången. Först bara en slumpmässig nervryckning som övergick till ett regelbundet pumpande.

Poeterna förr i tiden hade rätt, utan att veta om det, och utan att ha avancerade högteknologiska instrument;

Hjärtat ska du prisa
Det startar din visa.

Hjärtat är alltså bland de första delarna av kroppen som bildas, har för mig att det var dag 22 in i graviditeten.
Fascinerande eller hur?!

Nu väntar duschen på mig, och sen kommer nog kära mor vilken minut som helst.
Hon ska sova över och gå på Kick Off (Mary Kay) imorgon på Södra Berget. Älskling ska titta på hennes bil under tiden.








Påpälsade barn. Det har varit svinigt kallt här i några dagar. -20 igår, för att idag stiga till ynka -4.
Mer lagomt om det ligger på -5. Då kan man ialla fall stå ut med att vara ute.
ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0