Frösådd och småpyssel...

Det är vad jag pysslat med idag. Och det har varit så skoj. Nu får man vänta med spänning på att de små rackarns fröerna ska bli fina plantor....Och jag är nervös för att misslyckas kan jag lugnt säga. Har ju aldrig drivit upp blommor från frön förr. Men som de säger i England-"there´s a first time for everything"......
Ni får hålla tummarna åt mig!
Och tänk sen, fram på senvåren, försommaren....när man kan plantera ut de små liven i rabatten. Härligt härligt!

Här kommer lite bilder från dagens mödor;



Yttepyttesmå frön från alunrot.



Jag gjorde mina egna blometiketter....frågan är hur länge de håller när det bara är kartong...aja, man tager vad man haver...=)



På köksbänken....jord och fröer....



På plats i fönsterbänken med plastkupan över...Nu hoppas vi på 100% grodd:-)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0