Ännu en strålande dag..

Barnen och jag har varit ute större delen av dagen. Underbart med +10 grader i skuggan. Synd bara att det skulle blåsa.

Jag har dammat av hammockdynorna och lagt dem på plats. Där i hammocken satt vi, jag och barnen en bra stund mitt på dagen och  gungade. Mysigt värre. Dessutom har jag sopat av balkonggolvet, som var fullt med barr och löv. Den sista snön är nu borta därifrån. Blir nog till att möblera där imorgon. OM det inte kommer snö förstås. Men det har jag svårt att tänka mig.

Leja och Liam cyklar för fullt nu så fort de får en chans. De vill inte alls åka bil längre... Kl 8:00 imorse hade jag tid på vårdcentralen för Leja. Liam skulle promt cykla ner, och vägrade sätta sig i bilen. Var nära att vi blev sena.

Leja skulle göra ett hörseltest- vi misstänker att hon faktiskt hör dåligt.
Och mycket riktigt så besinnades misstankarna. Hon hör verkligen dåligt. Och vi som först trodde att hon inte brydde sig om att lyssna, eller inte hade tid att lyssna. Men så är det tydligen inte.
Så Syster Lotta på vårdcentralen skulle ordna med en remiss till hörcentralen för vidare undersökningar.
Hoppas på att det går fort bara, känns som att man vill få bukt med bekymret så fort som möjligt. Måste vara hemskt för Leja att inte höra..

Nu åter till klippning av liten vovve och nattning av kidsen.
Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0