Dagens rätt!

Man tager vad man haver som vanligt...

Vi har inte mycket i kylskåpet direkt. Och frysen är fylld med fläskfilé men det vill man ju inte äta varje dag...
Så idag fick det bli:

kyckling i kokosmjölk och jasminris.

Jag använde 1kg kycklingfilé, det ska ju räcka till matlåda till herrn i huset.
tinade filén, slängde ihop en marinad på sweet chilisås, ca ½ dl, 1 tsk salt, några droppar citron, 1 dl olivolja. Blandade ihop detta, tärnade kycklingen och rörde ner marinaden. Så fick det stå i en timme ungefär innan jag brynde kycklingen och sedan tillsatte kokosmjölken. Så fick det puttra i ca 25 minuter.

Hade helst haft lite paprika och kanske ananas till detta, men eftersom jag inte hade något av det hemma så fick det bli bara kyckling och kokosmjölken.
Men det vart hur gott som helst. Och simpelt att göra.



Kommentarer
rebecka tolf

Imorgon ska jag och frida ha ful med kusinerna<333

2010-04-16 @ 18:43:12
URL: http://www.beckatolf.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0