En dag med incidenter...


Jobbade kort dag idag,  bara till tolv, men nog fick jag göra rätt för mig alltid. Kände att jag hade riktigt ont i ryggen när dagen var slut. Stressigt med lite personal kan orsaka sånt..

Gick på dagis för att hämta barnen. När jag nästan hade lyckats samla ihop allting som skulle med hem, var det ett av barnen som tog Liams lilla leksaksgubbe och kastade upp den på en garderob.
Hon skulle bara skoja. Men det vart lite tokigt, för när jag tog en stol, klättrade upp på den och kikade, fanns det ingen gubbe där.
Men en rejäl springa längst in mot väggen. Aha, den har ramlat emellan tänkte jag...
Klev ner från stolen, och tittade mot väggen. Garderoben var så fint fastmonterad i väggen så! Dessutom var den "fastlimmad" med väv och målarfärg. Aj då!
Ropade på en av dagisfröknarna och tillsammans skruvade vi lös garderoben och...förstörde väggen....Kommunal egendom hihihi. Men det fanns liksom inte annat att göra. Kunde ju inte låta Liam gå hem utan sin favoritgubbe....Den som han alltid ska ha under kudden när han sover.
Hur skulle det ha gått? Tur att det ordnade sig.

Och tur att det finns tålmodiga och händiga dagisfröknar:)

Nu ska ´jag hoppa in i duschen och sen ner under täcket. Imorgon är en ledig dag, då blir det cykling med barnen, och promenad med voffsen.
Natti natti!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0