Attackerad av julgranen....

Här är den fina julgran vi valde ut från skogen (vår egen tomt).



Tyvärr en väldigt suddig bild eftersom dagsljuset nästan försvunnit.
K kapade ner den och jag och Gimli klädde den...



Gimli var väldigt förtjust i julgranspyntet. Han ville smaka på det:)



Här är den nästan färdigpyntade granen på plats. Bara glittret som fattas, och det ska inhandlas imorgon.



Ett reflexspöke fick hänga i granen som ett lite udda inslag...



Jag grävde fram lite ved från under snön..Tung var den, och blöt, men som tur var fanns det lite torr ved sen förra eldningen.



Det var inga problem att få fyr i öppna spisen. Till det tände jag några



Så vi har fått upp värmen till i alla fall 19 grader inne. Det känns nästan riktigt varmt och skönt;-)



Gimli tyckte också att det var skönt att komma in till brasan. Här är han som en liten snögubbe...

Jag satt i alla fall och myste framför brasan, och tittade på lite gamla noter. Försökte sortera. Och så vart jag attackerad av julgranen. Den rasade rakt över mig, julgranskulorna bara flög åt alla håll. Så nu får jag börja om igen. Tydligen hade inte maken skruvat fast foten tillräckligt, eller så är granen för tung för foten...Haha, rädd vart jag i alla fall. Kom liksom helt oväntat. Tur man inte har julgranskulor av glas......


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0