herrejösses vad det snöar...

Snöstorm kan man lugnt säga. Igår var vi ner till stugan och skottade av taken. Det var inte lite snö kan jag lova.
Vi skottade hemma innan vi for, och när vi kom hem var det dags igen. Då hade plogen varit framme och lämnat en så fin snövall...

Vid tre tiden på dan åkte vi en sväng på svartvik, den backen är inte rolig på vintern kan jag garantera. Och när vi skulle hem därifrån stod det en bil halvvägs upp. Vi erbjöd våran hälp att knuffa på, och det gick vägen. De slapp parkera i backen:-)
Det var liksom dagens goda gärning.

Idag har jag knappt stuckit ut näsan. Gimli var inte så pigg på att gå ut han heller. Han försvinner i snön stackarn..

Vart ska man husera på jul då tro?
Dels på jobbet men sen då? Vi har inte bestämt det ännu.

Nä nu tänker jag gå och dra täcket över huvudet. imorgon bitti blir det rejäl skottning!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0