3 Januari 2010

En lååång dag i Bangkok med shopping före lunch. Barnen klarade det hyfsat bra med bara lite protester. Vid tvåtiden åkte vi tillbaka till Wendys Guesthouse för att lämna av det vi handlat, sen gick vi på McDonalds och åt lunchen där.Efter det blev det en taxi till parken, bara några kilometer bort, där barnen fick leka av sig. Men det var riktigt varmt ute och Kenneth hade ont i örat, så vi blev bara där i en och en halv timme innan vi åter åkte till wendys.
Kenneth gick upp och vilade med barnen, och jag förljde med svärmor på MBK, som är shoppingcentrat alldeles nära här. Där gjorde jag av med resten av pengarna, 1900 baht för en Mp3spelare med 8 gigs hårddisk. (nästan 400 svenska...)

När jag kom tillbaka, var barnen fortfarande på högvarv och Kenneth hade ännu ondare i örat. Så det fick bli sjukhuset. Vi bad hon i receptionen att skriva på en lapp vart vi skulle, så vi kunde visa taxichauffören.
Besöket på sjukhuset tog inte mer än 1½ timme. Jättefin service, inte som hemma när man kan få sitta och vänta hur länge som helst. Sjukhuset i Bangkok är nog det första jag sett i Thailand som varit ordentligt strukturerat. Och bemötandet var oklanderligt. Jag är imponerad!

Hoppas medicinen hjälper snabbt så flygresan går bra....


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0