5 januari-2010

Tidig morgon i Bangkok. Jag vaknade redan vid sjutiden. Lite trångt i min enkelsäng, Liam har sovit där med mig hela natten, det är knappt så man har kunnat röra sig för han har legat med huvudet mot min rygg.
Nu sover fortfarande resten av familjen, och jag har varit ner och ut på gatan för att röka.

Bangkok är nog staden som aldrig sover i alla fall. Vilken tid man än har varit ut, är det samma trafikbuller, och alltid någon som är vaken verkar det som.
Nu i morse när jag var ner, satt det två gummor och pratade på varsin stol brevid mig. I något som såg ut som pyamas och en jacka på det (Ja, det är ju så kallt här....INTE) Ungefär som man skulle gå ut i morgonrocken hemma, vilket jag ALDRIG skulle få för mig att göra.
Munkar gick förbi med en bytta att samla pengar i. Men de stannade inte framför mig. Barfota var de, insvept i orange tyg.

Kanske var det samma munkar jag såg igår morse. En av dem stannade igår framför mig i en sekund och önskade mig lycka till. Sen gick han vidare. Tack tänkte jag och nickade leende till honom.

Idag är sista dagen i Bangkok. Inatt kl 00:50 sitter vi på ett plan till Köpenhamn. Där landar vi kl 6:35 tror jag det var. 8:00 går planet vidare till Arlanda. Sen är det tåget hem. Kommer att bli en låååååång dag, eller ett lååångt dygn skulle jag säga. Men det ska bli skönt att komma hem!!
See ya Soon!!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0