Samtal på dagis och påhälsning på jobbet.

Och en dator mindre. Det är min dag i korta drag.
Min leasing-laptop från HP vart hämtad idag, av ett företag i malmö.
Killen som körde lastbilen hade tydligen runt 800 datorer att hämta här uppe,
så han ville inte ens ha kartongen till datorn.
Jag som hade varit så duktig och sparat allt i tre år, rädd för att något skulle tappas bort eller gå sönder.
Och så får jag själv åka med kartongerna på återvinningen. Aja. Det är ju nåt man ska göra ändå:-)

Samtalet på dagis var med Lejas fröken. Ett utvecklingssamtal. Det gick riktigt bra. Hon behöver träna på att räkna. Och det vet jag, så vi försöker få in det i vardagen. Till hösten börjar Leja i förskoleklass..
Det är gruvsamt, för Leja är lite för snäll.
Hon säger inte själv ifrån om det är något hon inte vill, så jag måste stärka hennes självförtroende,
så hon vågar säga nej och tro på sig själv.
Vill absolut inte att hon ska bli så utsatt i skolan som jag själv var.
Det är ingen bra grund att stå på när vuxenlivet kommer.

Efter samtalet på dagis gick vi upp och hälsade på tanterna på jobbet.
De vart så glada. Gamla som får träffa barn eller djur lever upp.
Därför är det så bra att mina barns dagis ligger så nära mitt jobb.
Då kan jag ta med dem upp och sprida lite glädje:)



silat solljus och mitt vindspel på balkongen..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0