Kära nån!

Vad denna sommar flugit förbi. Nu verkar det som om hösten har kommit, med sin kyla och blåst.
Men vilken sommar det varit.
Jag och familjen har verkligen försökt att njuta av de fina dagarna, både på semestern och efter.
Under semestern hade vi just inga måsten, vi skulle för en gångs skull "bara" vara.
Och det gjorde vi bra!!! Och det var så skönt.

Nu är det vanlig vardag igen, det är dags att flytta hem från stugan, det börjar bli för kallt. Kanske att vi drar ut på det lite till.

Mycket utevistelse har det blivit. Nästan varje ledig stund. Finns alltid något att pyssla med, och det är skönt när det är så. Bara det inte blir FÖR mycket på en gång.

Nu har min stortjej börjat i förskoleklass. Började den första dagen på fritids den 9 augusti. Då var jag med henne hela dagen. Andra dagen följde jag och lillebror med och stannade en halvtimme. Sen tyckte hon att vi kunde hitta på något annat en stund. Då hade hon hunnit bli så pass trygg att jag kunde lämna henne.

Det verkar som att det går bra för henne, är någon gång hon berättat att hon inte fått vara med och leka, men annars verkar det flyta på. Jag tycker hon känns så stor på en gång. Fast hon bara är sex år.


Här är hon ute och åker båt.

Den 13 september börjar jag jobba 80% istället för 100. Förstår inte att jag inte gjorde det på en gång när jag fick barn. Det är alldeles för mycket tid som går förlorad. Barnen är borta alldeles för mycket!
Men nu blir det bättring på det. Ska bli så skönt. Kanske man har lite mer av en sportslig chans att  orka med hemmet  bättre. Förhoppningsvis.

Now I´m back!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0