En vanlig dag på jobbet..

Ja det har i stort sett varit som vanligt.
Men en avvikelse från det vardagliga är att jag fick vara med på ett kateterbyte. Och det hör inte till det ordinära.
Allt gick jättebra, sköterskan lyckades sätta den nya katetern utan problem. Efteråt skulle hon smörja med xylocain, som är en bedövningssalva (det gjorde hon naturligtvis även INNAN hon satte katetern..).
Salvan var i en plastspruta, och jag stod mitt emot henne och hjälpte patienten att stödja benet.
Tydligen var det en luftbubbla i sprutan, för rätt vad det var sprutade det xylocain över hela mig.
Och rakt i ansiktet, alldeles under läppen. Och jag kan säga, att xylocainsalva är tydligen HÖGST effektivt.
Fastän jag skyndade att tvätta bort den ur ansiktet med först tvål och sen handsprit på det, så tog det högst en halv minut innan jag kände hur bedövningen satte in.
Jag skrattade och skrattade. Sköterskan såg lite förskräckt ut, och hon hade inte använt plastsprutorna med salvan förut. Vi konstaterade i alla fall att man bör vara försiktig och stå på behörigt avstånd..



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0