Mina små älsklingar!

Barnen hjälpte mig att laga mat idag. Leja stekte pyttipanna. Och både Liam och Leja hjälptes åt att knäcka ägg och steka dem till pytten. Sedan hjälptes de åt att duka. Leja räknade besticken och Liam hjälpte till att bära.
Så roligt att se dem så koncentrerad.
Leja har haft lite svårt med räkningen, men idag med dukningen var det då inga problem. Hon talade om att hon dukade tre par bestick, eller sex stycken. Det är ju jätteduktigt tycker jag!!
Barnen ska helt klart få hjälpa till mycket mer. Speciellt som de så himla gärna vill. Inget mer att orda om! Jag tycker det är jätteroligt att få hjälp:-) Men det ska absout inte vara något tvång. Då blir det nog inte roligt längre...Det vet jag av egen erfarenhet.

Hörde världens brak alldeles nyss nere vid altanen. Säkert snö som rasade från taket eftersom det är +4 grader ute. Men hu så obehagligt..Och speciellt när man är "ensam" hemma. Ingen stor stark karl som kan beskydda mig...
Men jag sover med baseball-träet brevid sängen som vanligt ;-)

Nu har barnen somnat. Det är så lugnt och skönt. Tror jag gör som vanligt och gör tidig kväll..
Det blir ju garanterat en tidig morgon med. Men en ledig morgon! yihooo!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0