Hej och hå....

Färgar mitt hår just nu.....Och det är alltid roligt. Billigt sätt att kanske känna sig lite fräsch igen. Det vill säga OM man gör det hemma. Går man till frissan blir man åtskilliga hundringar fattigare, för då skulle man nog inse att man förutom att färga håret även skulle behöva klippa sig hahaha....
Nu är jag alldeles för snål för att gå till frissan ofta, så jag klipper mig själv hemma. Och färgar dessutom håret hemma. Blir en hundring högst i utgift, plus lite svärande kanske, när man inte får till det riktigt som man vill.....

Men med en mager plånbok nu för tiden får man vara lite ekonomisk. Håller just nu på att spara för fullt till en liten utlandssemester i Grekland i maj. Och efter det, blir nästa sparprojekt: Thailand. En hel månad i december. Hur härligt är inte det då? Och för att göra en sån drömresa, gör man gärna lite uppoffringar!

Idag har jag varit på läkemedelsutbildning. Högst intressant, och dessutom ganska mycket man inte visste om de olika läkemedlens interaktion med varandra...
Sånt som man borde veta efter 10 år som arbetstagare inom vården. Men jag antar att det inte är för sent att lära sig. Dessutom kommer det ju hela tiden nya preparat som man ska bli uppdaterad på.
Nästa tillfälle är på onsdag i nästa vecka. Då skulle vi gå in på mer specifikt om de olika läkemedlen. Hur intressant som helst!!


Nu ska jag surfa runt på hm:s sida lite och kika på kläder för lite sommarinspiration. Det damp ner en bonuscheck på 150 kr idag. Så välkommet så!

Blir sedan tidigt sänggående ikväll!
Tjingeling!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0