Det är mörkt och disigt ute nu...

Klockan är ganska mycket och barnen och mannen har precis gått och lagt sig. Jag måste titta lite på trädgårdsforumet innan jag går och knyter mig, för att se om jag fått några bra råd. Och det kunde man ju lita på...forumisterna har hjälpt mig så otroligt mycket, och tack vare dem, har jag blivit så inspirerad och köpt fler växter än jag skulle gjort om jag inte hade haft tillgång till deras kunskaper.

Det blev ingen plantering i eftermiddags, det vart bara att laga middag och att sleva i sig den. Sen har jag städat, torkat golven, dammat, strykt gardiner och hängt upp de nya i sovrummet, och bytt hängen till sänghimmeln. Tog vita nu för det blir så mörkt med purpurfärgade på vintern när det är så lite dagsljus. Det blev jättefint. Sen har jag dessutom vikt en hel del tvätt, tvättat två maskiner och hängt dessa. Så det har varit en dag i flitens tecken. Sådana dagar skulle jag behöva oftare, men det är sällan man har all ork som krävs. Det blir lätt för mycket på en och samma gång.

Vi har haft filmkväll ikväll också. Vi såg "Made of honour" med Patrick Dempsey. En romantisk rulle, precis som jag tycker om dem. Dessutom tycker jag Patrick är en utomordentlig skådespelare. Gillar honom starkt i "Greys Anatomy" också.
Kort och gott en toppenkväll med snälla harmoniska barn (nästan hela tiden) och bra humör.







Mina barn på ponnyridning, Liams absolut första gång på hästryggen. Han skrattade så han nästan trillade av när hästen travade!
Leja var lite mer "gammal i gamet" och har suttit X antal ggr på häst. Hon tog det med mera ro. Men bägge barnen ville definitivt göra om det!



Så här blev det i sovrummet när jag bytte förhängen till sängen. Värsta mysigt!



Och det här är den nya gardinen i sovrummet. Supersnygg tyckte jag!
Nu ska jag sova! Natti..


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0