Fyndat på blomsterlandet idag.

Det är ju så tråkigt väder idag, med regn och snålblåst, så vi begav oss till Birsta vid halvelva-tiden i förmiddags. Spatserade runt och kikade lite bara, fikade på IKEAs fik och storhandlade mat på Ica Maxi. Jag köpte hårfärg åt mig själv, måste ju färga om med jämna mellanrum, det ser så dassigt ut annars. Mörkbrunt ska det bli denna gång, mot mellanbrunt förra gången. På sommaren är jag ganska ljus, men på vintern vill jag ha mörkt hår. Och frågar man mig vad jag egentligen har för hårfärg, har jag aningen svårt att svara. Men tror att det är ganska nära den färg jag har nu, mellanbrunt.

Så var jag ju in på både Plantagen och Blomsterlandet. Och på Plantagen hittade jag en del, men fel färg, så då fick det bli Blomsterlandet. Där inhandlade jag 1 Klematis Piilu (Storblommig, rosa-aktig), 1 sebragräs, och 1 daglilja.
Solen kikar fram ur molntäcket nu, så jag tror nog det blir ut och plantera lite om en stund. På Blomsterlandet köpte jag även lite benmjöl, blompinnar och en jättefin stor ljuslykta i svart..

Ska bli spännande att se mina trädgårdar till våren, för att se om allt jag planterat kommer att klara sig, fast det ska man nog inte räkna med, för då blir man förmodligen besviken....

OOps...såg att klockan är halv fem. Vi måste ju äta middag hehehe....Trodde inte klockan var så mycket.
*skynda skynda*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0