idag har jag bara varit ledig.

Från jobbet alltså. Men det är egentligen inte "bara" att vara ledig. Det kan vara ansträngande det med.
Jag var ner på BVC med Leja, för att göra om delar av 4-årskontrollen. Det gick galant!! Hon ritade en jättefin gubbe. Och Ett kors. Inga problem där inte. När vi var i våras på kontrollen, gick det inte alls, men jag misstänker att de tre½ månader hon är för tidigt född kan ha sin inverkan.

Till middag lagade jag Fläskfilé och hasselbackspotatis med bearnaisesås. En riktig höjdare så här på fredagen. Sedan var det filmstund, och filmen för kvällen var "Mamma Mia". Toppenbra film. Jag är egentligen inte så mycket för musikaler, men det här var en riktigt bra movie. Bra skådisar, Toppenmusik om man gillar ABBA så klart, och mycket värme och romantik. Och jag är verkligen en tvättäkta romantiker! Så den passade mig utmärkt.

Nu har barnen gått och lagt sig, och det är snart dags för mig att göra detsamma. Kanske blir ponnyridning för barnen borta på stallet imorgon. Ett litet vardagsäventyr=)



Nu ska jag slänga mig i säng. Och så småningom vakna upp till ännu en ledig dag.
Natti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0