Så var man hemkommen från jobbet igen då.

Som tur är har det varit en lugn kväll, annars tror jag inte mitt huvud och min rygg hade pallat. För som följd av ryggontet har jag fått en grym huvudvärk...hujedamig!!!!
Vid 18-tiden ringde K och talade om att lillhunden hade rymt. Bara ut genom dörren, och sen drog han. Och mörkt hade det hunnit bli ute. Lätt att hitta en kolsvart hund i beckmörker....INTE!! K tog med sig barnen ut, för att leta, och det tog inte så lång stund så var Gimli hemma igen. Puh...vilken tur att det gick bra den här gången med. Man blir ju så rädd att han ska bli påkörd...eller kidnappad som trasa till hundkamper.....uscha vilka hemskheter man kan få för sig. Det är tur att äventyret slutade väl!

Alldeles innan jag skulle lämna rapport till nattpersonalen på jobbet, ringde K och frågade om jag var sugen på att VABBA imorron. Leja har öroninflammation igen. Stackars liten! Är bara två veckor sedan hon sist åt penicillin för öroninflammation. Och det är samma öra igen. Måste ha vart dåligt pencillin!

Ja så då blir man hemma igen imorron då. Precis vart ledig i tre dagar, och jobbat en, så blir jag hemma i tre dagar igen, men bara en arbetsdag. Skönt, kanske jag kan få lite ordning på allting här hemma. Städning och tvätt och sånt skoj...
Nu måste jag gå och lägga mig, ögonen trillar igen på mig!
Natti!!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0