Agerat veterinär för en dag!

Sov i stugan inatt igen, och det var meningen att jag och barnen skulle vara kvar där hela dagen, men eftersom det verkligen öste ner, så tyckte jag inte att det var någon idé. Så vi skjutsade K på jobbet imorse istället och för hem.
I eftermiddag blir det Birsta igen. Upptäckte att vår nya bänkskiva från IKEA hade spruckit, så vi ska reklamera den. Sedan hade vi några småärenden till att utföra...

Igår upptäckte jag något riktigt hemskt. Min lilla kisse, Spöket, luktade riktigt illa...så jag tittade igenom henne. Trodde först att det kom från munnen hennes, för hon har en tand som ser lite konstig ut, men vid närmare undersökning, såg jag att det var från hennes vänstra framtass. Den ena klon hade vuxit in i trampdynan hennes. Hua hua vad jag ryser. Tänkte att jag skulle ringa veterinären, men så tänkte jag att då får hon säkert vänta flera dagar, så jag tog tag i saken själv.

Tog fram alsolsprit, bomullspads, fetvadd och min avbitare. Sagt och gjort. Jag lyfte upp kattstackarn i knät, dränkte in tassen i alsolsprit och tvättade rent så jag kunde se ordentligt. Spöket protesterade kraftigt ! Skyndade mig att ta avbitaren och knipsa av klon. Den nästan trillade bort av sig själv ur trampdynan.
Sedan tog jag fetvadd och självhäftande plåster (hade ingen gasbinda) och gjorde en omläggning. Men jag undrar just hur länge den får sitta kvar...
Spöket är inte så glad på mig just nu, hon vill inte komma och prata, men tassen borde göra mycket mindre ont om en stund i alla fall.
Ja då har man agerat veterinär för en dag haha...drömde faktiskt när jag var yngre om att bli veterinär, men saken är den, att jag egentligen är alldeles för blödig. Jag engagerar mig så djupt, och det kanske man inte mår så bra av i långa loppet. Tänk till exempel att behöva avliva ett fullt friskt djur...hur hemskt skulle inte det kännas??
Nä, jag får nog hålla mig till undersköterskeyrket jag. Där har jag hittat min plats!



Visst ser hon elak ut hehe....fast hon är ju egentligen världens snällaste. Försökte inte ens bita mig för att ta sig loss under "operationen"...


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0