En gråmulen höstdag.

Jag sitter här och tittar ut på mina pelargoner. De blommar fortfarande för fullt, men tänker att det är nog dags att plocka in dem snart så inte frosten tar dem. Mina vita pelargoner från fjolårets krukarrangemang har fortfarande inte kommit ut, och får nog vänta till nästa år haha. Var ju så mycket med stugan i sommar här, så jag hade ingen tanke på att sätta ut dem. Det är först nu när hösten kommit som jag gjort fint i krukorna på bron. (Se bild i tidigare inlägg)

Ja det blir konstigt ibland.
I fredags fick jag ju lökarna från odla.nu...de ligger fortfarande kvar i sin låda och väntar. Måste köpa lite gödsel och bättre jord innan jag kan plantera ner dem där de ska växa.
Har tänkt plantera krokusarna under äppelträdet, men jag är något skeptisk, för rådjuren går ju på tomten nästan dagligen, och jag har svårt att tänka mig att de ska kunna motstå sådana läckerheter:-S
Vi får se hur det blir.

Tusan vad den här morgonen har flygit iväg. Jag som tänkte grejja en massa...men det har jag inte hunnit! Förmodligen för att jag varit så seg även om jag vart väckt tidigt. Nåja...ska snart promenera iväg till dagis med barnen och så ska jag rasta lilla Gimli. Eros den gamle får stanna hemma när jag går till dagis=)



Snacka om tandkrämsleende hahaha...så här såg jag ut förra sommaren, på drakbåtsfesten...
Tycker egentligen inte om att visa bilder på mig själv, men gör ett undantag idag, förmodligen för att jag inte hade något bättre att sätta ut=)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0