jobb och flit!

Jobbade 7-14 idag. Min våning hade hand om bingon på eftermiddagen. Och det måste jag säga blev ju synnerligen intressant...
Brickorna tog slut, och vi behövde kopiera fler. Då började kopiatorn att konstra. Den brukar fungera utan anmärkning, men då det sitter X antal människor och väntar på att bingon ska börja, ja då går det visst bra att krångla. Lagen om alltings jävlighet igen....
Fick ju till det tillslut i alla fall. Och mitt i bingon var det dags för mig att gå hem. Men så kom jag på att barnen fikar mellis på dagis just kl. 14. Så jag gjorde mig ingen brådska dit. Tänkte att det blir ju rena rama cirkusen om jag klampar in mitt under fikat haha.....och mycket riktigt....
Det begav sig så att min son hittade en traktor på Lejas avdelning, och sen skulle han inte gå hem. Slutade med att jag fick bära honom ut därifrån, gallskrikandes. Det är underbart med barn....
När vi kommit hem, satte jag igång att skala äpplen för glatta livet, de måste ju tas rätt på innan de blir ruttna (!!)
Av dessa skalade äpplen, blev resultatet 2 smarriga äppelkakor och en burk med äppelmos. Men lugn, det finns mer att ta av *suck* Tror aldrig jag haft så bra skörd på äppelträdet någon gång under de 6 år vi bott.

Nu är jag nyss hemkommen från en kvällspromenad med Gimli. Vi tog en tur ner till OK för matte behövde köpa snus=)
Det kan man inte vara utan inte, för då blir det surt för alla i min omedelbara närhet.

Hade egentligen planerat att gjuta lite i betong idag, men det visade sig att tiden inte räckte till, och sen kom mörkret. Vill inte gärna hålla till inne, för det blir så slaskigt. Så det får bli ett projekt för morgondagen eller någon annan dag.
Imorgon ska jag och barnen gå till Eva och bjuda på äppelkaka.
Nu ska jag borsta tovig Gimli!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0