pyssel på kvällen!

Japp, jag har satt om två av mina 18 pelargoner, gjort en ny fuchsia-stickling och målat krukor. Tycte de var lite tråkigt blåa, så jag målade dem med tunn akrylfärg. Så här blev det:



Det här är alltså före-bilden..
Och så här ser de ut nu



Ville inte ha heltäckande färg, utan lite chabby-chique över det hela...




Här är växter som blommar hemma hos mig....



Hyacinten woodstock, som inte blev utplanterad i höstas....började gro i matkällaren och blommar nu 6 veckor senare...



En av mina röda zonalpelargoner....vackert blommande redan i april....



Den andra pellisen...också zonal, men vet inget namn.

Och mycket mer blomning hoppas jag på hela sommaren, min mårbacka kan jag knappt bärga mig till jag får se växa och blomma....
För att inte tala om alla frösådder som står på tillväxt i källaren.
Alunrot, papaver, rosenvial, akleja tre sorter,  vit lavendel, rysk martorn, clematis integrifolia, clematis "korean beauty", aubrietia, jättestäpplilja, petunia, ja det är en del....bara hålla tummarna att det går vägen ända fram.

Sen har jag även beställt från odla.nu perenner. Både iris pioner dagliljor och annat...
Jag hoppas verkligen på ett gott trädgårdsår för första gången. Inget tvång som av mamma när man var liten, utan bara intresse och vilja.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0