Pattaya 10/12-2009

 

Idag var jag och Helene till frisören. Jag skulle klippa mig, och Helene var bara med som sällskap. Frisören var jätteduktig, tog inte speciellt lång tid att tvätta, klippa och styla.

Under tiden frågade han Helene om hon ville ha lite huvudmassage och hårinpackning. "visst" sa Helene. Så hon satt med det under tiden jag vart klippt.

Jag frågade frisören om slingor, tänkte göra det, men han tyckte att det inte gick att göra bara det, eftersom det skulle bli så många färger i mitt hår. Han tyckte jag skulle färga först och sen slinga, men eftersom jag inte visste vad det skulle kosta, ville jag inte göra det.

Så när han var klar med klippningen, sa han säkert tre gånger att jag borde göra slingor...kändes som att han sa det bara för att tjäna pengar...

Han såg lite sur ut sedan. 350 Baht betalade jag för hårtvätt och klippning, och jag vart supernöjd!!

Helene däremot tror jag blev lurad. Hon fick betala 2000 Baht för hårinpackning och huvudmassage. Men det var ju ingen som talade om för henne vad det skulle kosta. Mig talade de om för att en klippning kostade 350 Baht. (350 baht= 70 kr ca....)Så slutsatsen av det är nog att komma överens om priset innan.



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0