En vanlig helgdag...



En ledig sådan. Det är andra helgen på raken som jag är ledig, och det är så himla skönt....Slappade bara hela morgonen och tog en dusch vid tio.....vid tolv åkte vi ner till stugan för att titta till lite och sedan fortsätta ner till svärfar i Gnarp. Där visade det sig att den vanliga vägen var avstängd, så vi var tvungen att ta en omväg.
Det var ett hus inte långt ifrån svärfar som brann ner till grunden. Flisbrand var det visst. Hua ligen.
Det värsta jag kunde tänka mig när jag var liten, var att huset skulle brinna ner. Och jag tycker fortfarande att eld är extremt obehagligt. Man ska passa sig, för man kan ju bränna sig........

Efter besöket hos svärfar, var det dags för storhandling. Inte precis det roligaste man gör, men man måste ju ha lite att äta....
Middagen blev kanongod. Lövbiffsrullader med färskost och potatisgratäng med MYCKET vitlök. Och så en god sallad med fetaost och jordnötter till det. *mums* var det. Fast som vanligt gnällde Leja på maten. Det gör hon alltid utan undantag. Älskling menar att det är för att hon aldrig får vad hon vill ha till maten = godis och glass....Och det kommer hon aldrig att få heller, inte av mig i alla fall.

Nu ska jag lägga barn!
Ciao!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0