Så här översållad är min köksbänk just nu...

Gör potatisklyftor (egna inte på påse) samtidigt som jag slänger ihop en sockerkaka med kanel och russin, och nu ska jag börja med fläskfilén, men först ska barnen få en åthutning, det låter som de hoppar på möblerna där nere...
  Maten igång...

Lite pyssel, var ner på hobbybutiken idag och köpte lite delar till ett halsband.

Barnen fick en varsin träbil, och sist men inte minst köpte jag ett hekto lösthé

  

Min stickning för tillfället, eller ja, en av dem ser ut så här. Det ska bli en mysig fuskpolo i underbart garn från sandnes " kitten mohair" i en härlig ljusrosa färg (färgåtergivningen på bilden är något missvisande)



Maten är nu uppäten och ett gott glas vin är avnjutit. Tänkte jag skulle duka av bordet och sen göra mig en kopp med "Vintersaga", och ta en bit sånhär:          

Jag gjorde två sockerkakor, en med kanel och russin och en med ingefära och kardemumma. Ska bli intressant att känna hur den senare smakar, har aldrig provat den kombinationen förut. Men ibland måste man prova någonting nytt.

see ya!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0