Tandoori House och Pablo Fransisco!

Ja så såg kvällen ut för mig och Älskling igår. Min svägerska och hennes två flickor tog hand om barnen, och vi for in till stan.
Vi visste inte riktigt vart vi skulle gå och äta, det hade vi inte bestämt i förväg. Vi pratade om att gå på "Saffran" eller Victoria, men det slutade med att vi hamnade på Tandoori House.

Indiskt Naanbröd smakar fantastiskt gott! Speciellt med vitlöksmör på. Det var våran förrätt.
Ett glas husets röda till mig och ett glas Coca Cola till K, som körde.
Min varmrätt smakade helt underbart´- Sweet garlic chicken med ris, och vad K beställde vet jag inte riktigt. Det var en blandad tallrik med kyckling och skaldjur, saffransris och grönsaker. Grönsakerna var det enda jag saknade på min tallrik.

Någon efterrätt blev det inte, vi var för mätta och trötta (;-))
Men vi begav oss vidare till Tonhallen, med god tidsmarginal till föreställningens start.
Tonhallen var näst intill fullsatt, runt femhundra personer var det nog.

Och nog är han en rolig prick den där Pablo Fransisco! Vi skrattade gott av och till, men en del av skämten förstod jag tyvärr inte, men jag antar att det har med olika kulturer och göra ;-)) Eller så är jag bara lite trög.
I början av Pablos framträdande, när han skulle komma in på scen, spelade de så hög musik att det slog lock för mina öron. Det gjorde det lite svårt för mig att hänga med i skämten från början. Jag hörde ju för tusan nästan inte vad han sade...

Hur som helst var kvällen mycket lyckad, med mitt favoritsällskap, och i lugn och ro utan barnen. Det var så skönt sedan när vi kom hem, för då sov så klart barnen (eller ja, inget är så klart med dem men....) och det var i princip bara att stupa i säng....
Tio i åtta imorse blev jag väckt av telefonen. Det var en duglig sovmorgon det. Härligt!!

Vi får se vad dagen idag kommer att bjuda på. Kanske man bara ska lata sig idag??
Eller kanske åka till stugan och räfsa lite löv?
Ja vi får se vad det blir.


Mina vänner J och M. Snart är det dags!!!! Sänder styrkekramar till er!!! Och J, passa på att vila allt du bara kan!!!
*kramar om*!



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0