Långpromenad och grillning på Klampenborg.

Ja vädret har varit strålande idag med. Hela familjen tog en promenad bort till klockis och hälsade på Madde och kusin Rebecka. Där satt vi och surrade och drack gott kaffe (inte allt kaffe smakar så gott som det gör där...)
Sedan promenad tillbaka. Hemma en liten stund, barnen lekte med kompisen Jonna. Sen tog packade vi bilen med ungar plus en Jonna och åkte ner på ICA där picknicken inhandlades. Färden fortsatte ut på Essvik och stannade vid Klampenborg. Där grillade vi korv och drack MER. Barnen hittade stora pinnar som de använde som fiskespön. Men det nappade väldigt dåligt:)
Jonna och Leja kom på att de skulle mata måsarna som hade slagit sig ner en bit ut i vattnet, så de gjorde iordning en bricka (gammal träbit) med korvbröd som de med makes hjälp skickade ut till fåglarna.
De är sanna djurvänner barnen;-)

Hemma igen fortsatte barnen att leka ute, och jag gick ut i trädgården på baksidan och rensade ogräs. Gäller att ligga i nu innan det tar fart på riktigt. Gimli höll mig sällskap.
När jag kom in igen, kom jag på att vi glömt att laga middag, så det fick bli smörgåsar med leverpastej.
Sen satte jag igång att dammsuga, men vart avbruten av Liam. HAN ville göra det. Klart att han fick det. Gäller ju att uppmuntra och njuta av hjälpen så länge det varar...
Nu har jag precis satt mig ner efter att ha hängt tvätt och kört igång en till tvättmaskin. Leja sover i sin säng och Liam myser med sin far. Känner att jag är fasligt trött. Tror det är dags att gå ner och göra dem sällskap. Ska bli såå skönt!!













Bilder på svanarna från igår. Visst är de vackra!!! Helt klart bland de vackraste fåglar som finns.

Nä, nu blir det dusch (jag stinker brandrök) och sova säng.
Natti natti!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0