Hua vad trött jag är just nu!

Vi har varit på Birsta idag och handlat lite smått och gott. En ny MOSER trimmer till Gimli, den gamla håller på att lägga av, Fågelmat och fågelmatare. De måste få lite extra nu när det är så förbaskat kallt. Två plastlådor till mina pysselsaker som ska flyttas på (Kan behöva flera....) Lysrörsarmatur till de blivande småplantorna jag ska sätta i februari/mars nere i hobbyrummet, nya snygga hallmöbler, som på håret fick plats (Och jag som tyckte jag mätte så noggrant....)Mat på ICA MAXI (Kylskåpet gapade tomt efter resan) ja det var väll allt....Ja just ja, nya varma vantar till barnen var ett måste. Så de slipper frysa om sina små fingrar, för de bangar minnsan inte för kylan inte!
Sen var vi och hälsade på Jenny och de små sötisarna Wilgot och Louise. OJ vad de hade växt på en månad. Och de var så vaken när vi var där. Jättemysigt. Man blir barnsjuk!!!!!Synd att Max var på jobbet. Men vi måste åka ut dit snart igen, nu när de inte har nån bil. Och då får vi ta de när han är hemma.

Det blev en riktig brakmiddag idag, med potatisgratäng och oxfilé. Hujedamig vad gott  det var. Jag kan ju säga så här, det var inte jättegott om potatis i Thailand......

Men nu är jag så trött, så jag orkar inte organisera några pysselgrejor i kväll inte. Det får bli imorgon om jag hinner med innan jag börjar jobba kockan 16, eller på söndag kanske.

Sen har jag hittat min nästa dator. Hade tänkt köpa idag, men det blev inte så. Så här ser den ut, en betydligt mindre modell än den jag har nu, vilket är jättebra. Dessutom har den jättebra batteritid i jämförelse med nuvarande, som har ca 30 mins batteritid (den är ju iofs tre år), ca 8 timmar.

Asus EEE-PC 1005HA RosaAsus EEE 1005HA. Fullt tillräckligt för mig, dessutom snygg!

Nu tror jag det blir sängen och stickningen. Förhoppningsvis har jag ställt om mig helt när jag börjar jobba riktigt på Måndag. Jag vaknade ju redan strax efter fyra imorse, så det är egentligen inte konstigt att jag är så trött fast klockan bara är sju.
Men natti natti då!


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Elyzias drömmar

Allt i livets väg

RSS 2.0